Každý vÃ, že auto nenà nic levného. Proto může být pro mnohé lidà zarážejÃcÃ, když zjistÃ, jaké jsou rozdÃly cen mezi ojetým a novým vozem. ZatÃmco ty nejdražšà ojeté se prodávajà i v cenách kolem milionu, pÅ™iÄemž Äástka okolo půl milionu je standardem, ojetý vůz koupÃte i za pár desÃtek tisÃc.
Â
Tyto rozdÃly samozÅ™ejmÄ› nejsou ani zdaleka bezdůvodné. Ve skuteÄnosti existuje hned nÄ›kolik faktorů, které se na tomto trendu podÃlÃ, nÄ›které vÃce a jiné ménÄ›. Nenà tedy na Å¡kodu se na nÄ› podÃvat a seznámit se s nimi.
Â
TÃm prvnÃm je bezesporu rychlé zastarávánà technologiÃ. To samozÅ™ejmÄ› neplatà pouze u automobilů, vidÃme to napÅ™Ãklad i u mobilnÃch telefonů Äi poÄÃtaÄů. Znamená to, že vývoj jde kupÅ™edu velmi rychle a starÅ¡Ã technologie pÅ™estávajà dneÅ¡nÃm požadavkům staÄit. To následnÄ› znaÄnÄ› snižuje jejich hodnotu.
Â
Â
To vÅ¡ak nenà vÅ¡e. V úvahu musÃme vzÃt také stále pÅ™ÃsnÄ›jÅ¡Ã normy a zákony, které automobilový průmysl upravujÃ. Tyto se rychle mÄ›nà a mohou znamenat, že ojeté auto, které dnes koupÃte, nebude za rok smÄ›t na silnici, neboÅ¥ neprojde napÅ™Ãklad emisnÃm měřenÃm, nebo bude postrádat nÄ›který z bezpeÄnostnÃch prvků.
Â
Pokud tedy kupujete ojetý vůz, vystavujete se riziku, že jej budete moci použÃvat jen relativnÄ› krátkou dobu. ÄŒÃm je starÅ¡Ã, tÃm je tato pÅ™edpokládaná doba kratÅ¡Ã. Je pak jasné, že jejich cena jde pomÄ›rnÄ› rychle dolů. S tÃm se vÅ¡ak musà již pÅ™i nákupu poÄÃtat.
Â
Â
V neposlednà řadÄ› jsou to náklady spojené s výrobou. Ty jsou u nového modelu z pochopitelných důvodů mnohem vyÅ¡Å¡Ã, než má napÅ™Ãklad autobazar, což se pochopitelnÄ› promÃtá do koneÄné ceny. Ta je navÃc tlaÄena dolů i již zmÃnÄ›nými faktory.
Â
Proto je pochopitelné, že jsou Äástky, které prodejci požadujÃ, tak rozdÃlné. Vždy je tedy dobré se zamyslet nad tÃm, co vlastnÄ› požadujeme a najÃt pak kompromis mezi naÅ¡imi požadavky a cenou. SamozÅ™ejmÄ› to nenà ideálnÃ, avÅ¡ak v souÄasnosti se jedná o nejlepÅ¡Ã Å™eÅ¡enÃ.